Friday 21 September 2012

Четвърта четворка

Белтъчен ден ( Ден тринадесет )
За закуска хапнах грозде с обичайното кафе.
За обяд си направих шункови рулца със зеленчуци. Използвах четири парчета шунка. За плънката ми бяха необходими един домат, една чушка, половин краставица, три-четири лъжици кисело мляко, две-три лъжици майонеза и малко сол. Зеленчуците ги нарязах на кубчета и ги смесих, добавих киселото мляко и майонезата. Разбърках ги добре и добавих солта. Всеки може да си подправи плънката с каквито подправки иска. Пропуснах да ви напиша, че аз добавих и малко копър. Накрая сложих по лъжица и половина на всяко парче шунка и завих. Остана ми една трета от плънката, така че тази доза е за около шест парчета шунка, може и повече ако слагате по една лъжица плънка.

 За вечеря решихме да хапнем навън. Намерихме си едно заведение, където правят много вкусни крилца. Аз по принцип обичам да си ги хапвам без маринати. В това заведение ги правят с някакъв сос, много прилича на кетчуп. В Англия доста хапват от този сос BBQ             ( барбекю ), който обаче на мен хич не ми харесва. Както и да е тези крила явно не са с този сос защото на мен ми харесват доста.

Ден на варива ( Ден четиринадесет )
Този ден закуската беше две ябълки с кафе.
За обяд си направих ориз със зеленчуци. Необходимите продукти са  глава лук, една чаша ориз, по една консерва грах и царевица, сол на вкус. Приготвих го по следния начин: нарязах лука на филийки и го запържих в малко олио. Когато лука стана готов прибавих измития ориз, запържих ги още малко и добавих три чаши вода. Както всички знаят, но все пак да спомена, на една чаша ориз се слагат три чаши вода. Когато ориза пое повечето вода прибавих царевицата и грахът. Овкусих със сол. Когато ориза пое и останалата вода свалих от котлона. Това е моята рецепта за ориз.
За вечеря хапнах останалата част от ориза.

Въглехидратен ден ( Ден петнадесет )
За закуска хапнах малко ягоди и едно кафе.
За обяд реших да направя питка. Това беше първия път в който правя питка и малко ме беше страх, но запретнах ръкави и започнах. Необходимите продукти са: брашно, яйца, мая, сол, захар, олио, краве масло. На снимката по долу съм написала количествата.

Започнах като разтворих сухата мая в 200мл вода с една лъжичка захар. Докато маята се активира пресях брашното. В купа сложих две чаши от брашното и солта. Към тях добавих разтворената мая и яйцата. От яйцата отделих единия жълтък за по - късно. Забърках смес, подобна на каша и оставих да втасва 30 минути. Към готовата смес добавих олиото и омесих меко тесто. След това го разделих на две и разточих в правоъгълна форма. Намазах разточеното тесто с масло и навих на руло. След това нарязах на парчета с дължина около 3-4 см и с кръглата страна ги подредих в тавата, която бях намазала с олио и отгоре посипана с брашно. Така нареденото тесто оставих да втасва още един час. След това пекох на 200 градуса за около 40 минути.

Вечерята беше сладка. Намерих рецепта за сладкиш с кафе и реших да го пробвам. Това са необходимите продукти: брашно, бакпулвер, сода бикарбонат, какао, кафе, ванилия, захар, олио, прясно и кисело мляко. Начина на приготвяне е следния: В купа смесих сухите съставки брашно, бакпулвер, сода бикарбонат, какао, захар и ванилията. След това при непрекъснато разбъркване добавих в олиото, киселото мляко, прясното мляко и кафето. Бърках докато се хомогенизира сместа. Явно бях сложила повече от течните продукти и реших, че сместа има нужда от още брашно и затова добавих още. Когато сместа беше готова я изсипах в намазнена и набрашнена тавичка. Пекох около 40 минути на 180 градуса. За всеки случай проверявайте с клечка за зъби за готовността на сладкиша. След като изстина го сиропирах. Реших да не слагам  глазура отгоре.

Плодов ден ( Ден шестнадесет )
Започнах с ябълка и кафе, после хапнах нещо като плодова салата, три моркова и накрая грейпфрут.
Ето идея за плодова салата:

No comments:

Post a Comment