Saturday 8 September 2012

Първа четворка

Белтъчен ден
Обичах белтъчния ден най-много, когато правих диетата в БГ за първи път. Но сега е различно, сега съм на острова и тук месото е отвратително. Не знам дали ми вярвате, но си е така, месото има дъх, който на мен не ми харесва, от него излиза толкова мазнина, която не знам от къде се взима, като аз въобще не слагам такава. Да веднъж ми хареса пилешкото, което бях опекла, защото му бях сложила биричка и стана вкусно. Та сега почвам да се чудя какво друго да си хапвам и приготвям, но без месо не мога.
За закуска изпих едно кафе. Правя си една голяма чаша кафе и си пия цяла сутрин. Има хора, които си изпиват кафето набързо и продължават деня си, е аз съм от тези, които обичат разточителното пиене на кафе. Това обаче не значи, че стоя и си пия кафето цяла сутрин, свършвам си и доста неща в къщи, а и моето слънце си иска своето внимание, което с удоволствие й давам!
На обяд хапнах една салата - домати, краставици, чушки, шунка и сирене. Нещо като овчарска салата. Отдавна не бях се сещала да си направя такава салата, доста вкусна беше и успя да ме засити.
Ето моята овчарска салата:
Вечерята беше разочарование - От предния ден сложих едни пилешки крила в марината. Избирах я доста маринатата, четох, четох и реших:
Марината: 1/2 кофичка кисело мляко, сол, черен пипер, две лъжици зехтин, две лъжици горчица. Аз не сложих горчица, защото нямах и вместо зехтин сложих една лъжица олио. Крилата бяха някъде към 600-700гр. Киснаха се една нощ и на другия ден вечерта ги опекох във фурната. Нали ви казах за месото тук, тези крила пуснаха една чаена чаша мазнина. Не знам от къде се взема, изумих се! Докато се пекоха към края извадих мазнината, за да се запекат, въобще не станаха така както очаквах. На вкус бяха хубави, но доста мазни. Беше ми тежко след това. Хапнах ги с малка салатка от един домат и малко краставица. Овкусих ги с малко сол.
Това е резултата от крилата с марината от кисело мляко:
Ден на варива
За закуска изпих едно кафе с малко грозде.
За обяд реших да правя сърми, но не ги ядох за обяд, че не бяха готови. Сега ще ви разкажа как ги приготвих и ще разберете и какво обядвах.
Нарязах две глави лук на ситно, и ги запържих до златисто. Прибавих 250гр ориз, мисля, че това е някъде към една чаена чаша, който бях измила предварително. Когато ориза стане прозрачен добавих една чаша вода и подправки. Аз сложих само сол и черен пипер. Знам, че се слага джоджен, но нямах, и затова не сложих. Махнах сместа от котлона, когато ориза пое водата. Оставих я малко, докато нарежа два домата на дребно. Прибавих ги към сместа и тях. Друг път ако правя, вместо тези домати ще сложа няколко лъжици доматено пюре. С готовата смес започнах да завивам сърмите. Направих ги с консервирани лозови листа, но ето какво да направите, ако имате пресни лозови сърми: Слага се да заври около литър вода. Към нея се добавя няколко капки лимонов сок. В заврялата вода се слагат за няколко секунди се слагат листата. Трябва да омекнат. След това вадите и са готови за завиване.
Започнах да завивам сърмите по следния начин: от края където е дръжката слагам от плънката, колко ще прецените според големината на листото. Завива се, след което се прибират краищата от двете страни и продължавате да завивате до края. Аз не ги завих много стегнато, но така че да не се разпаднат. Наредих ги в една тавичка. По принцип знам, че се слага отдолу домат, майка ми така прави, вие ако искате може да сложите няколко листа. Напълних една малка тавичка с готовите сърми. Налях вода, нивото на водата не покриваше сърмите. Сложих отгоре една чиния, и пекох на около 200 градуса, докато водата извря. Да ви кажа опитах ги като ги извадих, но не бях хич вкусни. Аз ги оставих няколко часа и те се овкусиха, станаха доста вкусни.
Да се върнем на обяда: От сместа за сърмите ми остана, добавих вода, и върнах на котлона, докато ориза поеме водата. Сервирах с един домат и си хапнах с една филийка хляб.
За вечеря хапнах сърми с една филийка хляб. Останаха ми сърми, които на другия ден сложих в един буркан и го "сварих", както се правят компотите в къщи. Та ще имам за следващия ден на варива.
Така изглеждаха готовите постни сърми с лозови листа:
Въглехидратен ден
Закуската отново беше грозде с кафе. Този ден може да си слагате захар в кафето, но аз свикнах да го пия без и затова не си слагам.
За обяд хапнах сладкиш, който бях приготвила предния ден, за да може да престои и да стане по-вкусен. Използвах следните продукти: 1/2 кофичка кисело мляко, 1 ч.л. сода бикарбонат, 1ч.ч. захар, 1/2 ч.ч. олио, 2 с.л. какао, 1ч.л. канела, 1 и 1/2 ч.ч. брашно ( по рецепта брашното е 2 ч.ч., но идва доста според мен ) и 1ч.л. ромова есенция.
Ето как направих сладкиша: сложих содата в киселото мляко, докато шупне си приготвих останалите продукти. Смесих всичко в една купа и разбърках до получаването на хомогенна смес. Изсипах я в намазнена и набрашнена тавичка. Пекох на 175 градуса за около 40 минути. С клечка за зъби проверявах сладкиша дали е готов, когато забодох и излезе чиста клечката извадих сладкиша. Оставих го да изстине за около час, след което го извадих от тавата. Направих сироп за сладкиша: около 1ч.ч. вода и 1/2 ч.ч. захар, варих около 10-15 минути и полях сладкиша с него. Сиропа е доста, и не го използвах целия. Още не мога да преценя колко вода да слагам, за да не ми остава. След като изстина сиропирания сладкиш, разтопих шоколад на водна баня. Намазах с него сладкиша и поръсих с шоколадови пръчици и кокосови стърготини. За обяд си хапнах две парчета. Шоколада отгоре ми беше в повече и не успях да го изям.
Ето и сладкиша с кисело мляко:
За вечеря правих пица.
Тестото направих от 3ч.ч. брашно, 7гр. суха мая, 2с.л. олио, 1ч.л. сол, 1с.л. захар, 200мл. топла вода.
Във водата сложих всички продукти без брашното и оставих да постоят около 5мин, докато маята се активира. В купа сложих 2ч.ч. пресято брашно и добавих водата, замесих тестото, като допълнително добавях брашно докато се получи меко тесто. В купата нарочно сложих по-малко брашно, защото първия път като правих брашното сложих направо трите чаши брашно и тестото стана доста твърдо. Оставям тестото да втаса около един час. След като е втасало тестото вземам една част и правя блат за пицата. Намазах с малко кетчуп и отгоре наредих нарязаните гъби.
Пекох около 20-30 минути и това беше резултата. Не изглежда много добре, но е вкусна.
Мммм пицата с гъби:
Плодов ден
Този ден мина горе долу лесно, имайки предвид, че ми е доста трудно да хапвам само плодове. Хапнах си към 11ч една ябълка, към 14ч две ябълки, към 16ч стафиди и ягоди и приключих с хапването в 19ч с две ябълки. Разбира се сутринта си изпих кафето.

No comments:

Post a Comment