Monday 17 September 2012

Трета четворка

Белтъчен ден ( Ден девет )
Дойде и третата четворка и отново белтъчен ден. Закуската пак ми се размина, но не и кафето. Напоследък не мога без кафе. Преди да родя се бях научила да не пия кафе, но тогава се наспивах доста добре.
За обяд хапнах риба от консерва. Досега много ме беше страх да ям такива консерви, защото едно време все не ми харесваха, но тази беше доста добра пушена скумрия с подправки. Само дето не облизах консервата. Хапнах и малка салата домати и краставици, опитвам се да не пропускам пресни зеленчуци да хапвам. Не винаги успявам, но се старая.
Този път обаче ми се хапваше салата с оцет, много хора не харесват оцет на доматите, но на мен ми допада.

За вечеря реших да хапна яйца, после реших да си правя омлет, сложих му и сирене, а накрая реших и кисело мляко, та смесих белтъците, ама беше пък вкусно. Да ви разкажа за омлета: сложих три яйца, един домат нарязан на малки кубчета, малко краставица също на кубчета, малка бучка сирене и десетина маслини. В купа разбих яйцата с вилица и добавих останалите продукти. Сместа изсипах в тиган и пържих, обаче ми се стори доста трудно за обръщане в тигана, та реших да го разбъркам и то стана бъркани яйца. Сервирах го с две-три супени лъжици кисело мляко. Разбира се посолих го малко, не слагах други подправки, но който иска може да си сложи каквото реши.
Бъркани яйца със зеленчуци:

Ден на варива ( Ден десет )

Днес доста ми престърга стомаха, та си хапнах две ябълки за закуска и обичайното кафенце.
За обяд си правих леща ( това е линка за рецептата ). Толкова ми се беше прияло, че без малко да забравя да си сваря.

Хапнах на обяд, но към 16ч доста прегладнях и хапнах останалата леща.
За вечеря хапнах една консерва царевица с печени чушки от буркан. Чушките бяха овкусени в буркана и затова не сложих нищо допълнително:

Този ден ядох четири пъти, но важното е, че бяха през повече от 2ч.

Въглехидратен ден ( Ден единадесет )

Закуската беше кафе, но обяда стана много вкусен!
За обяд си направих катми. Необходимите продукти са 1/2кг. брашно, 1 суха мая за хляб, 1ч.л. сол, 1ч.л. захар и вода. В купа сложих една ч.ч. брашно и солта. В каничка с леко топла вода разтворих маята и добавих захарта, докато се активира маята. След това прибавих маята към брашното и разбърках. Добавях брашно и вода докато се получи смес с гъстота на боза. Имаше бучки от брашното, които няма как да се разтворят, но след втасване на топло за 1час, всичко се беше оправило. Сместа беше почти удвоила обема си. Сложих тигана на котлона с малко олио. Когато загря сипвах по един черпак от сместа и разпределях по целия тиган, запичах от двете страни до готовност. Хапнах ги със зеленчуци и мед.

За вечеря си направих спагети с доматен сос и гъби.
Необходимите продукти са спагети, консерва домати, нарязани, глава лук и гъби. Количества не съм слагала нарочно, защото може да харесвате сос с повече гъби, или да обичате спагетите с по-малко или повече сос. Всеки си преценява!
Първо запържих лука до златисто, след това добавих доматите. Гъбите ги запържих отделно и накрая ги прибавих към доматения сос. Пропуснах да кажа за лъжичката захар, добавя се, защото домата има един кисел вкус и за да се избегне се слага една чаена лъжичка захар. Когато соса е готов сварих спагетите.
Съвет от мен, ако правите спагети, правете си първо соса и след това сварете спагетите. Когато сварите спагетите и соса не е готов, след оцеждането им те се слепват и не са приятни за хапване.

Плодов ден ( Ден дванадесет )
За закуска, ако може да се каже така, хапнах две ябълки, след 2ч фурми, след това два портокала и завърших деня с три моркова.
Това е от тази четворка.

No comments:

Post a Comment